جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    خرجکار چیست؟ + (راهنمای خرید)

    خرجکار چیست؟ + (راهنمای خرید)

    یکی از سوالاتی که در حوزه پوشاک و تولید البسه برای افراد بخصوص آن دسته از عزیزانی که تازه به این حوزه علاقه مند شده اند پیش می آید در مورد خرجکارهای استفاده شده در این محصولات است. سوالاتی از این قبیل که خرجکار چسیت؟ انواع آن کدام است؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟ و مرکز خرید خرجکار کجاست؟

    خرید خرجکار پوشاک

    اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

    خرجکار چیست؟

    در ابتدای امر باید به این سوال پاسخ دهیم که خرجکار چیست؟

    خرجکار اصطلاحا به تمام قطعات، اکسسوری و پارچه‌هایی گفته می‌شود که در تولید و ساخت یک لباس به کار می‌روند که بیشتر جنبه تزئینی آنها مد نظر است. از جمله آنها می‌توان به انواع مارک‌ها، دکمه، زیپ، نوارهای مختلف و .... اشاره کرد. این قطعات کوچک و زیبا سالهاست که از پایه‌های اصلی کار خیاطان سراسر دنیا هستند.

    انواع خرجکار

    همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم خرجکارها طیف متنوعی از محصولات مختلف را در تولید پوشاک شامل می‌شوند که البته به صورت عمده می‌توان آنها را به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی کرد.

    خرجکار تزئینی

    این نوع خرجکارها بیشتر جنبه زیبائی و تزئینی آنها مد نظر است همچون نوارهای پارچه‌ای، روبان، جواهرات و محصولات زینتی دیگر که باعث جذابیت بیشتر پوشاک و همچنین افزایش قیمت آنها می‌شوند. از دیگر خرجکارهای تزئینی می‌توان به گل سینه پوشاک، گل پرچی و .... اشاره کرد.

    خرجکارهای کاربردی

    این خرجکارها علاوه بر اینکه جنبه تزئینی و زینتی آنها در  تولید محصولات کاربردی دارند. در واقع کاربردی کردن پوشاک تولیدی است که دلیل اصلی استفاده از آنهاست.

    پیراهنی را تصور کنید که دکمه ندارد، کاپشنی که از زیپ و دکمه در آن استفاده نشده است. قطعا چنین محصولاتی قابلیت استفاده را نخواهند داشت. این نوع از خرجکارها را به نام یراق پوشاک نیز شناخته می‌شوند.

    از مهم ترین و پرکاربردترین یراق‌های پوشاک باید به موارد زیر اشاره کرد.

    خرجکارهای معرفی کننده

    اگر به پشت پیراهن یا بلوزی که خریداری کرده اید توجه کنید یک مارک پارچه ای یا پلاستیکی را مشاهده می کنید که مشخصات آن محصول و برند تولید کننده آن ذکر شده است. این نوع خرجکارها شامل انواع برچسب های کاغذی، پارچه ای یا پلاستیکی، مارک‌های فلزی هستند که جنبه معرفی محصول و برند را دارند.

    ویژگی ها خرجکار مناسب

    شاید در وهله اول این سوال پیش بیاید که مگر این قطعات زیبا و کوچک چه ویژگی خاصی باید داشته باشند؟

    در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بدون این قطعات و اکسسوری های کوچک پوشاک های تولیدی بدون استفاده خواهند بود. اما چه ویژگی هایی باید داشته باشند.

    1- هماهنگی اندازه، رنگ و جنس این قطعات کوچک با محصول تولیدی

    2- کیفیت و دوام عامل دیگری در انتخاب خرجکار مناسب است. قطعا برندهای برتر دنیا از محصولاتی با کیفیت برتر در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

    دلیل استفاده از خرجکارها چیست؟

    اگر بخواهیم دلیل استفاده از این قطعات ریز را به صورت خلاصه بیان کنیم به سه عامل زیر باید اشاره کرد

    تزئین محصولات تولیدی

    کاربردی کردن محصولات تولیدی

    افزایش قیمت محصول برای فروش

    دادن یک شناسنامه یا اعتبار به تولید کننده آن محصول تولیدی

    خرجکار زیور آلات

    تا این قسمت از مقاله در مورد  خرجکار پوشاک و انواع آن صحبت کردیم اما باید بدانید که از این محصولات در صنعت زیورآلات نیز استفاده زیادی می‌شود. در ساخت انواع گردنبند، دستبند، پابند و.... از این یراق های جذاب و دوستداشتنی استفاده می‌شود.

    خرجکارهایی همچون پلاک دستبند، سگک و قفل دستبند.

    خرید خرجکار 

    خرجکار را می‌توان به دو صورت حضوری و آنلاین انجام داد. برای خرید حضوری باید به بازار این محصولات یعنی محله پاچنار تهران مراجعه کنید همچنین در فضای وب هم فروشگاه‌های زیادی به فروش این محصولات می‌پردازند که فروشگاه درتابان علاوه بر داشتن یک وبسایت جامع با دارا بودن دو فروشگاه بزرگ در دل بازار بزرگ تهران راسته پاچنار یکی از برترین مراجع تولید، واردات و همچنین عرضه انواع خرجکار است.

    همچنین در صورتی که تولیدکننده هستید و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید علاوه بر ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید به صفحه مقاله خرید عمده خرجکار سایت مراجعه کنید.

    جمع بندی

    ما در این مقاله بر آن بودیم که به این سوال پاسخ دهیم که خرجکار چیست؟ و گفتیم که این محصولات انواع مختلف کاربردی، تزئینی، معرفی کننده برند دارد. خرجکارها در ساخت پوشاک مختلف کاربرد فراوانی دارند. برای خرید جدیدترین خرجکارها(یراق آلات پوشاک) به صفحه دسته بندی این محصولات مراجعه کنید.

    همچنین در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید.

    نظرات
    نظر دهید بستن